Som noget nyt, havde jeg valgt i år, at sætte en Løvfaldstur på kalenderen her i oktober måned – inspirationen kommer helt klart fra vore Københavnske venner som hvert år har denne tradition.
Man kan sige, det er lidt af et sats ! hvordan bliver vejret – får vi tidlig Vinter igen i år – åbner sluserne så det står ned i stænger Er der overhovedet nogen interesse for en tur så sent på sæsonen ??
Beslutningen blev fastholdt og turen var på kalenderen …….. vejret lovede fint, når man så på langtidsvarslet, det tegnede til Sol  og 12 til 15 gr. ………… Tilmeldingerne kom i starten stille og roligt, så var vi 14 deltagere, det så fint ud, det var en tilfreds Activities Officer – der var jo trods alt
en del der ikke længere havde forsikring tænkte jeg, så tilslutningen årstiden taget i betragtning var fin.

Pludselig havde vejrguderne ændret mening, i ugen op til så det ud til at blive overskyet, regn, op til 28 mm.  men hvis vi var heldige ville vi måske gå fri af det, der hvor vi skulle køre og så nok få en ordentlig tur sidst på eftermiddagen  - men en aftale er en aftale.
To dage før er der nu 32 tilmeldinger – Halló – det var næsten ikke til at få armene ned, HOG medlemmer vil ud og køre ”knallert” uanset forholdene ………. Vi Fynboer aftaler at mødes kl.08.30 i Blommenslyst, 6. stk, afgang mod Transportcenteret i Vejle, vejret er OK, det har regnet om natten, men vi oplever et fantastisk efterår med FLOT sol over Fyn, til Karoline hvor vi har endnu
en opsamling.
På motorvejen mod Vejle støder vi ind i en gruppe fra Kolding og lægger os bag dem frem til transportcenteret kl. 09.30, hvor der allerede er kommet mange. Vi får hilst på nye og gamle medlemmer, gæster fra andre Chapters og et par BMW var også sneget sig med i flokken, de skal jo også opleve at køre sammen med rigtige Bikere .
På vej over havde jeg fået et enkelt afbud fra en bagsædepassager – men vi var alligevel 31, det var nu blevet et magisk tal – det blev gjort til skamme – 4. HOGér yderligere mødte op på pladsen – vi var nu 35. deltagere, det er fantastisk, Tak for fremmødet. Kort instruktion – og så mødte Asger også frem  - afgang med Grejsdalen med Kaj Jørgensen som turleder og Road Captain, en sikker guide når vi er på tur – Kaj og jeg var dog ikke helt enige
med vores GPS i dag – vi havde lidt vanskeligheder ned gennem Vejle, blev splittet op, men samlet igen – frem af skønne og snoede veje mod Bindeballe Gamle Købmandsgård .- solen var på, det var tørvejr og naturen viser sig fra sin smukke efterårs side – man kan ikke ønske sig bedre kørevejr.
Kl. 11.15 gør vi holdt ved Købmandsgården – det er en tur tilbage i tiden – en oplevelse for sig – der er kaffe på kanden – folk hygger sig i gårdhaven, der snakkes og sparkes dæk – nogen tager en tur på Museet og lægger yderligere en oplevelse i ”rygsækken”. Kl. 12.00 afgang mod Tørskind grusgrav – andre gæster på Købmandsgården ser beundringsværdigt til, da vi kører, de har også fået en ekstra oplevelse, ved at vi holdt der med vore Harleyér – 31. stk Harley – Davidson der starter, er jo en oplevelse i sig selv.

Frem mod grusgraven igen af en smuk rute – dejlige sving og ind i grusgraven som er udsmykket med kæmpe skulpturer, af kunstneren Robert Jakobsen – et kort stop på ca. 15. min. Afgang i retning mod Jelling – frokosten nærmer sig og ”lille” John er ved at være sulten, han er jo ikke til ”lette måltider” som han siger ……………
Vi når frem til Fårup SØ og Skovdal Kro – menuen står på Pariser Bøf med tilbehør, eller årstidens salat med Laks og Rejer ……….. ros til kokken for to lækre og velsmagende måltider, det var ganske lækkert. Efter spisning splittes vi op, hilser af, da nogen kører direkte hjem herfra og en del tager med retur til Transportcenteret hvor vi startede – for sidstnævnte går turen gennem Grejsdalen – det vil sige dog ikke for Arne (Fåborg) og undertegnede, vi nåede ikke hovedgruppen da vi kørte ud fra Kroen, så det blev til vores egen lille private tur, af snoede veje og vi var ”først” fremme ved
Transportcenteret  Min telefon ringer ! det er Kromanden, der er en der har glemt et kamera i spiselokalet  - da hovegruppen ankommer bliver ejeren efterlyst ! Kaj kigger dybt i sin Top Box – Det er mit Kamera - jeg smutter lige over Jelling inden turen mod Fyn. Der hilses af efter lidt hygge snak – og tro det eller lad være ! Director fortæller lige en vittighed og det er IKKE én, vi har hørt før  …………… 

Vi Fynboer aftaler med Kaj at vi venter på ham i Karoline, der har Ulle lovet at gi kaffe – vi har vel siddet en 20 min. tid så kommer Kaj og vi er samlet, så vi efter kaffen kan køre ind mod Odense. TAK til alle for endnu en fantastisk tur – Tak for et Flot fremmøde – Det er disse dage der gør, at det er ”fedt” at være Activities Officer og medlem af Chapter Jylland Syd – Tak til Kaj Jørgensen som turleder på denne og flere ture i den forløbne sæson, du fører med sikker hånd …………

NB: Vi ses vel til generalforsamlingen den 26. oktober – det er her dine input til bla, Chapterets aktiviteter for 2014 skal med i vores planlægning – HUSK vi laver rammen og i udfylder den 

Bedste H.O.G. Hilsen
Henrik Holst Lehn
Activities Officer

Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
Løvfaldstur Vejle
 
Powered by Phoca Gallery